FANDOM

Prince of Persia: Dusza Wojownika - przygodowa gra akcji z elementami zręcznościowymi i platformowymi. Gra została stworzona przez studio Ubisoft Montreal oraz wydana przez Ubisoft 30 listopada 2004 roku na świecie oraz 9 grudnia tego samego roku w Polsce. Gra w przeciwieństwie do poprzedników - Prince of Persia: Zapomniane Piaski oraz Prince of Persia: Piaski Czasu, jest mroczniejszy, sam bohater gry staje się o wiele bardziej brutalny, wredny, złośliwy i zadufany w sobie. Wszystkiemu towarzyszy równie mroczna muzyka z gatunku heavy metal. Gra ta jest druga według daty wydania i czwarta chronologicznie.

Fabuła Edytuj

Wyspa Czasu Edytuj

Fabuła opowiada o przygodach Księcia po zabiciu Ratasha. Młody Pers pragnie uciec przed swoim przeznaczeniem, którym jest śmierć z ręki Dahaki, demonicznego Strażnika Czasu, który mimo tego, że Książę cofnął czas do momentu ataku na Indie, nadal istnieje. Bohater prosi o radę pewnego starca, który sądzi, że Pers nie ucieknie przed Dahaką, z czym Książę się jednak nie zgadza i wypływa na Wyspę Czasu, miejsce zamieszkania Cesarzowej Czasu, która potrafi kierować czasem. Na morzu, statek Persa zaatakowany jest przez drugi statek z Shahdee jako kapitanką. Rozpętała się dość długa bitwa, w wyniku której załoga Shahdee zajęła statek bohatera, a sam Książę wylądował na Wyspie Czasu, stracił jednak miecz. Udało mu się przedrzeć do zamku samą pałką drewnianą, co świadczy o jego niezwykłych umiejętnościach wojowniczych.

Forteca Edytuj

W fortecy Książe spotkał Shahdee po raz kolejny. Próbowała go ponownie zabić, ale jej się nie udało. Po pokonaniu jej wojowników, Książę rusza w pościg za kobietą, kończąc w portalu przenoszącym do przeszłości i vice-versa. Książę przemierza więc zamek, aż w końcu spotyka Shahdee walczącą z tajemniczą kobietą w czerwieni. W końcu Książę podbiega do wojowniczki, tocząc z nią walkę i zabijając Shahdee. Później, kobieta w czerwieni dziękuje Księciu za ratunek, ale każe mu wracać.

Wieże Edytuj

Książę nie odpuszcza i wyrusza w głąb fortecy, poszukując Cesarzowej Czasu, która podobno posiada kontrolę nad Piaskami Czasu i dzięki temu, samym czasem. Wkrótce dociera do sali z klepsydrą, w której spotyka znajomą kobietę w czerwieni. Mówi ona, że gdy piasek przesypie się w klepsydrze, w sali za klepsydrą Cesarzowa Czasu stworzy Piaski Czasu. Mówi mu także, że Książę musi uaktywnić dwie mechaniczne wieże. W tym celu dostaje od kobiety Miecz Lwa, który działa nie tylko jako broń, ale także jako klucz.

Cesarzowa Czasu Edytuj

Po uaktywnieniu wież, Książę udaje się do sali, w której Cesarzowa ma stworzyć Piaski Czasu. Książę chce ją przed tym powstrzymać. W sali okazuje się, że Cesarzową jest owa kobieta w czerwieni, Kaileena. Bierze ona dwa miecze z tronu i rozpoczyna walkę z Księciem. Robi to, gdyż Kaileena widziała, jak ginie z rąk Księcia i zamierzała zmienić swoje przeznaczenie, tak jak bohater. Niestety, nie udaje jej się to i Kaileena ginie.

Maska Upiora Edytuj

Książę się cieszy, bo myśli, że dzięki zabiciu Kaileeny zmienił swoje przeznaczenie. Niestety, mylił się. Dahaka pojawił się ponownie, próbując złapać Księcia. Jemu udaje się uciec, ale jest na tyle zrozpaczony, że zamierza oddać się w ręce demona. W międzyczasie jednak, Książę znajduje dziwne zapiski w zamku mówiące o Masce Upiora. Jest to artefakt, który pomaga zmienić przeznaczenie i daje nosicielowi drugą szansę. Księciu udaje się znaleźć maskę. Wielki ból towarzyszący założeniu maski to jednak nic. Książę od tego momentu był ciągle osłabiony i musiał korzystać z Piasków Czasu, by utrzymać się przy życiu. Mimo tego, Książę może używać mocy Piasków praktycznie bez limitów.

Zakończenie Edytuj

Książę cofa się w czasie i dociera do Cesarzowej dokładnie w tym momencie, gdy zaczyna się walka. Bohater bierze miecze i rzuca je na ziemię, po czym przenosi się wraz z Kaileeną do teraźniejszości. Książę uważa bowiem, że jeśli zabije Kaileenę w teraźniejszości, to Piaski nie zostaną stworzone. Zakończenia są dwa:

  • Pierwsze, w którym Książę zabija Kaileenę, Dahaka zostaje zniszczony, a Książę wraca do Babilonu;
  • Drugie, możliwe do odblokowania tylko przy zdobyciu Miecza Wody. Książę zabija Dahakę i tym samym ratuje Kaileenę, po czym przekonuje ją, by wypłynęła wraz z nim do Babilonu.

Postacie Edytuj

  • Książę - główny bohater sagi Piasków Czasu, pragnie zmienić swoje przeznaczenie i w tym celu udaje się na Wyspę Czasu.
  • Kaileena - Cesarzowa Czasu, kieruje czasem i decyduje o losie ludzi, ginie w pierwszym zakończeniu oraz płynie z bohaterem do Babilonu w drugim.
  • Dahaka - demoniczny Strażnik Czasu, który ma obowiązek zabicia Księcia, stworzony przez Kaileenę.
  • Shahdee - wojowniczka chcąca zabić Księcia, wynajęta przez Kaileenę, w końcu odwraca się od Cesarzowej Czasu i próbuje ją zabić.

Ciekawostki Edytuj

  • Książę w tej części przez swoją złośliwość, brutalność i sarkastyczność zostaje uznawany przez graczy i recenzentów anty-bohaterem części.